27 Jul 2009

integriti

Hari ini aku menghadiri perhimpunan bulanan IPGM tempat aku mencari ilmu nih. ...kalau tak silap aku perhimpunan kali ini bertemakan menatang yang bernama INTEGRITI..pada pendapat aku perkataan INTEGRITI ni lebih kurang la dengan perkataan JUJUR dan AMANAH. aku rasa macam dorang ni saja bagi penjenamaan semula la pada istilah-istilah ni. saja nak bagi nampak macam moden sikit kot. aku nampak semua sifat-sifat yang terangkum di bawah INTEGRITI ni semuanya sifat-sifat yang baik dan kalau kita amati betul-betul semuanya dah diajar di dalam ajaran agama Islam.
pada hemat aku kalau nak bagi seluruh rakyat malaysia ni berINTEGRITI dalam setiap aktiviti dan perlakuan mereka, kenalah tarbiah dengan ilmu agama ni betul-betul.....sebab apa kalau kita nak awasi setiap orang dengan polis...mungkin boleh....tapi yang polis tu pulak siapa nak jaga....senang cakap macam ni la....bila kita ni dah faham betul-betul ajaran agama islam yang sebenar ni, maka secara automatiknya memang kita tak akan buat dah perkara yang menyalahi syarak sebab kita akan rasa Allah sentiasa memerhatikan segala perbuatan kita
akhir kata kalau kita jaga Allah, pasti Allah akan jaga kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan