26 Jan 2011

dari masjid jamek ke kerinchi....antara gua, tok kenali dan seorang dia

umat manusia berpusu-pusu di stesen lrt putra masjid jamek. ramainya orang di situ macam sebusut anai-anai yang berpindah di musim banjir, sesak dan padat.

dicelah-celah umat manusia yang tak terpermanai banyaknya itu berdirinya seorang gua dan tok kenali. gua dan tok kenali menunggu dengan sabar. seperti kata pepatah orang melayu lama, sabar penghilang penat, tekun membawa dekat.

yang ditunggu tiba juga walaupun lewat kehadirannya itu. pintu terbuka luas dan manusia di dalamnya berpusu-pusu keluar. gua dan tok kenali perlahan-lahan cuba menempatkan diri di dalam perut lrt putra yang sedia sarat dengan umat 1malaysia. akhirnya gua dan tok kenali berjaya juga mencuri tempat yang terhad di dalam kenderaan awam bertaraf negara maju itu.

sebelum lrt ini mula memutarkan rodanya, gua dan tok kenali cepat-cepat mencari tempat berpaut. kami berjaya. dan gua tersenyum nipis penuh kebanggaan.

tetapi gua tiba-tiba hilang jiwa untuk berpaut dengan selesa. begitu juga dengan tok kenali. ianya adalah kerana kedudukan kami telah mengepung satu susuk tubuh yang telah menyesakkan aturan degupan jantung dan pernafasan gua.

pinggangnya ramping, rambutnya ikal mayang, ahhh, gua tak mahu cerita lebih, serius waktu tu iman gua yang nipis hampir mahu melayang.

Lrt ini adakalanya bergoncang berlebih-lebihan. dan perkara ini betul membuatkan gua hairan, apa ada batu ke atas landasan ni? soal gua pada diri sendiri sambil berusaha bersungguh-sungguh dari terpeluk susuk tubuh yang kecil molek di hadapan gua itu. tok kenali hampir pitam menahan diri. apa mahu buat, ke depan terpeluk susuk tubuh yang comel, berundur ke belakang terlanggar saudari mat salleh miskin kain.

cerita diringkaskan.

gerabak lrt yang membawa kami tiba di stesen kl sentral. dan di sini adalah penamat kepada cerita siksa kami berdua. ramai yang berlabuh di stesen ini dan kurang pula yang mahu turut serta bersama kami meneruskan perjalanan menuju ke stesen kerinchi.

ruang sempit kini semakin lapang. susuk tubuh menggiurkan yang dari tadi terkepung oleh kami berdua telah beroleh peluang untuk mengalaskan punggungnya. dia berpaling ke arah gua dan tok kenali . helaian rambutnya yang wangi itu menyapa wajah gua dengan mesra.

si susuk tubuh kini bertentang mata dengan kami. dia tersenyum manis. gua kalah dalam pertarungan mata itu. mahu terburai dan rabak isi perut gua ketika itu. tok kenali tersenyum sinis memandang gua. dia menahan, gua juga cuba menahan.

"stesen kerinchi, next station university" suara manis gadis interkom berkumandang. pintu terbuka dan kami berdua terus melompat keluar.

ketawa yang disimpan di rongga perut tadi pecah berderai, terburai.

tok kenali diri : mati-mati aku ingat dah batal air semayang aku tadi. hahaha

gua : hahaha, body shape cam pempuan kot.kuikui

tok kenali diri : rambut rebonding tu yang tak bleh blah tu. janggut dia terbaik punya...haha

kami ketawa seenaknya.

TAMMAT

3 ulasan: