2 Nov 2011

Mereka mahu merdeka


Mereka salah tanggapan tentang hak kita sebagai manusia. Jadi dek mabuk oleh salah tanggapan itu mereka mahu "hak" mereka diiktiraf. Jadi perlu ada pihak yang membetulkan salah tanggap mereka ini. Tetapi untuk mengiktiraf "hak" mereka itu saya fikir itu tidak wajar. Memetik kata-kata Ketua Dewan Pemuda Pas.

gambar diculik dari sini


“Secara analoginya boleh saya contohkan seperti memandu kereta. Sungguh pun kereta itu milik kita yang sah, pula kita telah membayar road tax dan insuransnya, maka atas nama kebebasan lalu kita bebas untuk memandu laju tanpa menghirau peraturan lalu lintas.Ini sangat merbahaya terutama pemanduan dengan had kelajuan melampau seperti 160 kmj di selekoh tajam yang bertanda 20 kmj.Awas! Ini bukan lagi bebas tetapi babas"

(Ustaz Nasrudin Hasan Tantawi. harakah daily)


Gambar diculik dari laman sosial facebook

Sudah sunatullah kejadian alam yang diciptakan Allah ini, setiap yang dijadikan ada pasangannya. Pasangan yang betul-betul maksud saya. Yang saling melengkapi. Malam dan siang, lapar dan kenyang, malas dan rajin, lelaki dan perempuan. ini lumrah.

Kalau hari sentiasa malam tidak mahu menjelmakan siang, itu masalah.

Kalau kita makan tapi sentiasa lapar, tidak pernah kenyang dan cukup. itu perut tong sampah namanya.

Kalau sentiasa malas tak pernah nak rajin walau sekecil hama. Ini kena fikir sendirilah, mesti ada juga sesetengah perkara yang kita rajin.(saya yang malas belajar ini pun ada kerajinan yang lain iaitu rajin tidur: ini merepek jangan ambil pot)

Kalau lelaki pula mesti ada keinginan untuk berkongsi hidupnya dengan perempuan (rujuki surah Ali-Imran:14 dan surah An-Nisa' : 1). Jika lelaki mahu berkongsi hidupnya dengan lelaki juga, pada pandangan saya ini bukan hak malahan adalah penyakit. Dan jangan risau malah bimbang kerana setiap penyakit ada ubatnya. Bagi penyakit ini saya rasa ubatnya ada di Hospital Tampoi. ha ha ha (saya bergurau)

Namun begitu, di dalam kejelekan perkara yang dibuat oleh kumpulan ini, jangan pula mencaci maki mereka (rujuki surah Hujurat : 11). Kerana mungkin masih ada ruang untuk mereka tersedar dan pulang ke pangkal jalan. Sama-sama kita berdoa mereka diberi hidayah. Moga akhir kalam kita semua diakhiri dengan menyebut nama Allah.

wallahu a'lam
kalau rajin klik sini

SEKIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan