3 Sep 2009

buang duit..

cuti mid sem baru ni, aku balik kampung dengan penuh keinsafan. al maklum la tarikh kepulangan aku ke desa tercinta bersamaan dengan hari pertama umat islam berpuasa.

tapi apa yang aku nak cerita ni tak ada pertalian mahupun perkaitan pun dengan bulan ramadhan ni...aku masa tu dalam perjalanan ke rumah mak saudara aku...dalam perjalanan tu aku akan lalu satu sekolah, sekolah kampung je. kurang murid plak tu. kalau tak silap aku masa aku sekolah rendah dlu murid kat sekolah ni sekitar 20 orang je.

jadi yang aku pelik ada satu papan tanda pemberitahuan tentang satu projek pembinaan...aku pikir nak bina apa kat kampung ni...aku baca punya baca, rupa-rupanya nak tambah blok pulak sekolah ni.....tak ke buang duit tu, blok-blok yang sedia ada pun dah banyak kosong, nak tambah lagi kekosongan yang sedia ada...alahai, membazir duit umat malaya lagi

4 ulasan:

  1. btol2 membazir...
    ish3...tak patut,
    wat jelah blok bangunan 2
    kt sblh umah aq...

    BalasPadam
  2. salam, saudara tinggal di jerantut kat mene?

    BalasPadam
  3. dekat pulau tawar, kg bukit rang

    BalasPadam